3e Dag San Juan De Villaanada- Salas Bodenaya 28km - Reisverslag uit Bodenaya, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 3e Dag San Juan De Villaanada- Salas Bodenaya 28km - Reisverslag uit Bodenaya, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

3e Dag San Juan De Villaanada- Salas Bodenaya 28km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

27 Mei 2015 | Spanje, Bodenaya

3e Dag 27 mei San Juan de Villapanada -Salas- Bodenaya 28 km
Om 6 uur stonden de eerste pelgrims op en daar ik toch naar de toilet moest ben ik maar meteen op gebleven Rugzak, slaapzak en alles naar de eetzaal gesjouwd zodat andere pelgrims nog slapen konden en nadat we onze tandjes poetst hadden, voetjes in gecreemd e.d zijn we gaan ontbijten. War toast en smeerkaas en een bakje koffie uit de automaat. Prima begin van de dag e om 07.00 zijn we weggestapt.Prachtig weer dus alleen korte broek + shirtje aan.
Eerst even terug naar de camino en toen begon direct al de stijging.
EEN GEHLE DAG MET STRELINGEN VOOR HET OOG MAAR ZEER PITTIG VOOR DE BENEN.De gehele weg was fantastisch, prachtige natuur lekker zonnetje bergie op en bergie af.
Om 9.45 uur kwamen we bij een frisdrank automaat en gezellig zitje langs de weg en besloten we om toch maar even te pauzeren. Schoentjes uit, water uit de automaat , toastjes met kaas en yoghort. En we konden er weer tegen aan.Om 12.00 uur kwamen we in Salas aan en zijn direct de supermarkt ingestruind voor water, nootjes en bananen. Toen moesten we nog 7,2 km dat waren erge langen km , daar we tot 655 meter hoogte stegen, HEFTIG we zijn onszelf een aantal keren tegen gekomen, maar dat alles werd weer goed gemaakt door de aankomst bij de Alejandros Herberge,
We werden ontzettend gastvrij ontvangen door David , die 5 maanden geleden deze herberg gekocht heeft en er alles aan doet om het de pelgrims naar de zin te maken. Hij begroette ons met een drankje, doet de was voor ons en om 20.00 vanavond heeft hij voor ons gekookt.
Leanne en ik hebben een slaapkamer met 4 bedden dus....... misschien geen gesnurk.
Wierook, hele zachte muziek, zoveel fruit als je wilt en dan Donativo!!! dwz morgen vroeg kun je zoveel betalen als je zelf wilt.
Om 15.00 uur hadden we toch wel erge honger en zijn we met een paar Spanjaarden 1,4 km gaan wandelen om een Dagmenu te kunnen verorberen. Wederom lekker en gezellig, goed voor ons spaans.Er kunnen maximaal 20 mensen slapen, hij is nog niet helemaal vol, dus afwachten wie er nog komt......Wordt vervolgd.

• 27 Mei 2015 - 19:41

Paul Heijnen:

Hoi dames, die in het groen met sigaret en pyamabroek is David?
    Hij slaapt hopelijk niet te dichtbij?
    Gaat lekker goed ,zo te lezen . Mooi , foto's getuigen weer van een aantrekkelijk authentiek Binnenland v Spanje.
    Lekker doorgaan ,geniet ,carpe Diem....
    Groetjes Anne en paul

• 27 Mei 2015 - 23:08

Frans:

Hallo caminoritas
    Dank voor het mooie verslag en weer de foto's die ons meenemen in jullie camino-avontuur.
    Geesten de kilometers die jullie afleggen gaat het goed.
    Petje af want Leanne je had NUL rugzakilometers.
    Hoe gaat het met je neus?
    Dikke kus en knuff
    Jolie opa en frans