8e Dag Fonsagrada/ Padron- Cadavo 22,9 km - Reisverslag uit Cádavos, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 8e Dag Fonsagrada/ Padron- Cadavo 22,9 km - Reisverslag uit Cádavos, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

8e Dag Fonsagrada/ Padron- Cadavo 22,9 km

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

01 Juni 2015 | Spanje, Cádavos

8e Dag Fonsagrada/ Padron - Cadavo- Baleira 22,9 k

Heerlijk geslapen in ons prive-kamertje, alles op ons gemak ingepakt en toen naar beneden om te eten. Lekker warme melk met chocomel en een broodje. het is al een drukte van belang in de keuken, iedereen wil op tijd vertrekken want het beloofd een zware dag te worden. de regenkansen worden per pc ingeschat. Maar helaas als we buiten komen nevel en regen. Dus toch maar de regencapes aan. In de benen, valt toch wat zwaarder als het kouder is.
Na een uurtje stuiten we toch weer op Claude, Lennard en Radka. We lopen samen op en beginnen aan een lange afdaling van 1120 naar 680 meer. Het loopt wel lekker maar natuurlijk moeten we ook nog een keer naar boven. De stijgingen zijn vandaag kort maar zeer hevig, op sommige plekken heb je het gevoel dat je achterover valt met je rugzak. we stijgen van 680 m naar 950 m over 4 km. Erg zwaar, maar we volbrengen het. Onderweg 2 leuke kroegjes waar we iets drinken. S Morgens nemen we er ook een bocadillos bij met zeker een ons gekookte ham. Tomaatje en olijfolie. Een erg bedrijvig en leuk manneke, die ons uitstekend verzorgd. De tweede stop schijnt de zon weer en kunnen we buiten iets drinken en onze sopnatte schoenen uittrekken.
Daarna de laatste 5,3 km. we zetten er flink de pas in en bereiken om kwart voor 2 Cadavo. We nemen afscheid van onze medelopers want zij gaan nog 8 km verder, deze iets oudere dames vinden het voor vandaag genoeg. Op naar ons gereserveerde hotel en ja hoera we hebben een bad. Wasje doen en binnen no-time ligt Jet te pitten. Ze voelde zich vandaag niet optimaal.
Om 3 uur naar beneden om te eten, weer heerlijk menu, salades, kippetje en voor ons speciaal gemaakte pasta, verse aardbeien en slagroom, fles wijn en water, en een kopje koffie voor euro 9,50. Daarna weer naar boven en een slaapje gemaakt, heerlijk met het raam open en het zonnetje schijnt naar binnen. Eergisteren was een dag categorie 5, gisteren categorie 3 en vandaag categorie 4. We vinden dat we lui en moe mogen zijn.
Nu zitten we met Henk, Beate en Dorien aan de borrel. De dames zijn net binnen en hebben zich verlopen vandaag...... Zij gaan nu eten en wij borrelen nog een beetje en gaan dan weer op tijd slapen. Morgen willen we 30 km lopen naar Lugo, zou maar een kleine stijging in zitten.
We laten ons weer verrassen door de Camino, Hasta Luego.

• 01 Juni 2015 - 23:32

Carla Creusen:

Hallo Dames,
    Jullie zijn goed bezig. Complimenten. Fijn dat jullie de tocht mindfull beleven (genieten op het moment zelf).
    Leanne, ik kan je gerust stellen, met Frans gaat het prima (tenmiste t/m vrijdag). Morgen zal ik opnieuw een controle uitvoeren. Wat betreft de lichamelijke prestratie van jullie kan ik prima meevoelen. Vrijdag heb ik een uur les gehad van Ger. Zaterdag te voet van de bloemist naar de bakker. Zondag de trap in ons huis zeker 6x opgelopen en vandaag bijna 40 minuten bewogen in het warme water van Thermae 2000. Het wordt dus hoog tijd dat ik mijn lichaam tot rust laat komen. Echter gedeelde smart is halve smart en daarom ben ik morgen voor dag en dauw weer in de sporthal te vinden voor mijn volgende pilates les.
    Alle gekheid op een stokje. Geniet van iedere minuut, zet hem op en dan leg ik de benen wel hoog voor jullie.
    Veel plezier samen. Groeten Carla

• 01 Juni 2015 - 23:40

Paul Heijnen:

Dames,
    jullie gaan goed, zo te zien al halverwege. Lugo lijkt al over de helft.!
    Op de kaart gaan jullie inderdaad dwars door een reeks bergketens heen. Dus t is echt afzien , maar bikkels als jullie lukt dat goed !
    Lekker doorgaan :inspannen en ontspannen om beurten en ....genieten
    Succes verder en groetjes , Anne en Paul