14 e Dag Santiago de Compostela- Negreira 23km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 14 e Dag Santiago de Compostela- Negreira 23km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

14 e Dag Santiago de Compostela- Negreira 23km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

07 Juni 2015 | Spanje, Negreira

14e Dag Santiago de Compostela - Negreira 23 km

Vanmorgen liep om 6.30 uur de wekker af. Alle twee prima geslapen in 1 bed!!!
Om 07.00 uur stapten we weg met een lunchpakket ( 2 x mini croissant + magdalena + 1 pakje drinken) Het was heerlijk stil in Santiago en het lopen ging gelukkig goed voor mij, nadat ik gisteren in een drogist een voetkous had gekocht.
Na 1 1/2 uur kreeg Leannne honger en hebben we al lopend ons lunchpakket opgepeuzeld.
Bij de eerste bar was het veel te druk, dus barretje uit en op naar de volgende.
Wij waren de eerste, dus dat was weer prima. Cafe con leche+ samen een Bocadillo met Serano ham delen. Het was een prachtige weg, heerlijk genietend van de rust, af en toe een pelgrim voor ons en natuurlijk een mooie klim van 250 meter. Die bergjes zitten ons al zeer goed in de benen, dus kwamen we super goed vooruit. Na 18 km kwamen we bij Ponte Maceira, een prachtige brug uit de 14e eeuw, omringd door een fantastisch, natuurlijk landschap.
Om 12.00 kwamen we aan bij de Albergue en zijn we naar een Bar gegaan, omdat de Albergue pas om 12.30 uur open ging. Heerlijk biertje met citroenlimonade besteld en je krijgt er bijna een hele maaltijd bij. Bij de Albergue konden we nog kiezen om voor Euro 12 een bedje in de slaapzaal te krijgen of voor Euro 15 een 2-persoonskamer. Niet zo' n moeilijke beslissing dus.
Na onze douche en wasje, was het nog te vroeg om te eten, dus effe een guick nap op de bank voor Jet en naderhand even op de slaapzak in het gras. Toen begon Leanne te snurken en vond ik het wel tijd om op te staan zodat we nog wat te eten kregen. Meestal kun je tot 15.15 uur wat te eten krijgen. Het menu was heerlijk inclusief flesje witte wijn en water. nog even door het dorp gelopen en toen de voetjes in de wasbak voor de was gestopt om ze wat te koelen. Inmiddels is het hier in het zonnetje zeker zo'n 35 graden. Lekker wat gelezen en toen maar weer de Bar opgezocht voor een lekkere Tinto de Verano.Hoe zwaar is het pelgrimsleven.

• 08 Juni 2015 - 00:48

Paul Heijnen:

Proficiat dames met jullie fantastische prestaties. Mooi te lezen dat Santiago toch wederom indrukwekkend was. Bijzondere sfeer ,zoveel vreemde mensen uit vele landen bij elkaar en toch t gevoel van gemeenschappelijkheid , samen een doel verwezenlijkt,alhoewel dat voor ieder weer een ander doel is.
    Jullie hebben genoten van het lopen en van het onderweg zijn, mooi !
    Mariette ,hopelijk blijft t meevallen met de enkel , wees er zuinig op !
    Nog een paar mooie dagen gewenst , groetjes van Anne en Paul

• 08 Juni 2015 - 08:24

Ilse Boumans:

Hallo dames,

Net pas alle verslagen gelezen, ik geniet met jullie mee......geweldig, wat jullie doen en dan die prachtige natuur.
    Geniet verder van jullie reis en nog heel geluk.

Groetjes,
    Ilse

• 08 Juni 2015 - 14:26

Janine:

Hoi,meiden hoe is het met jullie,jet hoe is het met je enkel.gr Dennis en Janine

• 08 Juni 2015 - 17:40

Frans:

Hallo senorita's de camino
    Ja begrijp wat jullie ons duidelijk willen maken.
    Onder deze omstandigheden zou ik niet met jullie willen ruilen.
    Al die eerste kroegen die je weet uitziet, al die Spaanse barmannen die je compleet verkeerd begrijpen en naast het bier ook nog halve maaltijden serveren.
    En dan wil je weer eens lekker afzien en zoals een goede pelgrim betaamd, en dan verleiden ze je weet met een 2-persoonskamer ipv samen - snurkers - zweetvoeten - vuile was.

Overigens leuk verhaal en weet mooie foto's
    Tabe'
    XXX