18 e Dag Fisterra - Muxia 30 km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 18 e Dag Fisterra - Muxia 30 km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

18 e Dag Fisterra - Muxia 30 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

11 Juni 2015 | Spanje, Negreira

18 e Dag Fisterra - Muxia 30 km

Daar het gisteren veeeeeel te laat was geworden voor active pelegrino's hadden we vandaag uitgeslapen tot 06.30. Gewoonlijke ochtendritueel plus 3 crackers met smeerkaas, daar we pas na 15 km de 1e en enige bar tegen kwamen. Wederom was het prima weer, wel wat fris maar heerlijk om te lopen. Na 1 1/2 uur kwamen er een paar regendruppels, maar niet genoeg om de poncho uit te halen. Helaas was de weg wat minder goed aangegeven als we gewend waren, zodat we ons 2 keer verliepen. Om 10.15 uur kwamen we bij de bar en het bakkie koffie en bocadillo met gebakken ei ging erin als niets. Nog een bakkie..... yes, onze laatste wandeldag snik, snik.
Opeens kwamen de 2 Doofstomme Oostenrijkse vriendinnen eraan wandelen. Zij waren eerst naar Muxia gegaan en gingen nu naar Fisterre. Het was een hartelijk weerziens en even een foto' tje maken. Om 11.oo uur gingen we weer verder. Heerlijke wegen om te wandelen, dalend en behoorlijk stijgend, heel glad, zanderig of behoorlijk vol met keien, zodat je heel goed moest opletten waar je je voetjes neerzet. Helaas had ik zowel gisteren als vandaag behoorlijk last van mijn blessure zodat er beide dagen toch eerst 's morgens een Ibroprofen in moest. Nog even een pauze midden op het pad, tapeje om Leannes dikke teen, waar een klein blaartje verscheen en om 14.00 liepen we Muxia binnen.
Ik had al een prive Albergue gereserveerd voor 2 nachten, Albergue da Costa.
We hadden de keuze uit 2 - 2-persoonskamers en nadat we op de bovenste etage wat bakkende en etende Chinezen/ Koreanen gesignaleerd hadden, besloten we de onderste verdieping te nemen.
Op deze etage kwamen alleen vandaag nog 12 Espanolles in stapelbedden, maar daar hebben we toch geen last van.
Douchen, kleertjes wassen en even op een terrasje onze dorst lessen met een heerlijk schoteltje Pimentos de Padron. Wederom genieten!!!! Daar er voor morgen slechter weer was voorspeld, leek het ons beter om vandaag naar boven te klauteren, naar de kerk: Santuario da Barca.
Dit is de plaats waar de Amerikaanse auteur Martin Sheen, in de film The Way, de laatste as van zijn zoon uitstrooit.
Wat een fantastische plek is dit. OVERWELDIGEND. Wat foto's genomen en lekker gaan liggen op deze prachtige enorme stenen. Ik was natuurlijk al in dromenland toen opeens Radka naast me opdook, samen met Lucca uit Verona. Samen nog heerlijk genoten van het uitzicht en Radka onze Albergue gewezen, zodat zij morgenavond bij ons kan slapen. In de Albergue onze site weer bijgewerkt en het heerlijke nieuws ontvangen dat Jolie geslaagd is.
Om 19.30 uur begonnen onze maagjes toch te knorren en zijn we het dorp in getrokken om lekker te gaan eten.
Nog niet alles was open, dus besloten we om toch maar een Menu del Dia te nemen. Voor en nagerecht was prima, maar hoofdgerecht( inktvis met zwarte rijst) was een beetje zanderig.
Ach, ja morgen maar naar een ander restaurant. Even verslagje schrijven, foto's op de site en naar onze bedjes toe.
Buenos Noches

• 11 Juni 2015 - 22:39

Wendy:

Gefeliciteerd!
    Een geweldige uitdaging volbracht.
    We hebben genoten van de beeldende grappige verhalen en bijbehorende mooie foto's. Geniet van jullie laatste dagen.
    Groetjes, Gideon en Wendy

• 12 Juni 2015 - 04:37

Frans:

Hallo meisjes,

bedankt,
    we hebben jullie verslag weer verslonden en wat een prachtige foto's!
    Ik ben net uit-wakker geworden, het viel net binnen dat ik helemaal niet meer naar jullie verslagen heb gekeken met alle feestgevoelens roerom Jolie.
    Zittend op de bedrand en een beetje slaperig geniet ik nog wel meer als anders.

veel beleving de komende dag(en)
    die nog resten.

xfrans (en jolie)

• 13 Juni 2015 - 13:22

Paul Heijnen:

Chapeau jet en lean.....
    Het zit erop , mooi gedaan samen . Heb de indruk dat jullie in zeer goede harmonie deze weken doorgebracht hebben. Naast de fysieke prestatie is dat natuurlijk ook zeer waardevol.
    Je bent toch dag en nacht met elkaar bezig, en dat kan toch echt niet met iedereen !
    Goed t evenwicht bewaard tussen inspannen , genieten en ontspannen en open gestaan voor de diverse vreemde pluimages,die God onder de zo'n heeft! Filosofische overpeinzingen heb ik wat gemist,zullen er wel geweest zijn ,maar laten zich niet zo makkelijk verbaal vertalen.Wellicht horen we die later nog eens als de ruwe ruigheid van de inspanning weg geebt is.
    Mooie foto's van sfeervoller en indrukwekkende landschappen als blijvende herinnering !
    Goede terugreis gewenst en sterkte met weer wennen aan het zgn "normale leven"
    Dikke kus ... Anne en Paul