10 e Dag Lugo - Ponte Ferreira 27,5 km - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 10 e Dag Lugo - Ponte Ferreira 27,5 km - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

10 e Dag Lugo - Ponte Ferreira 27,5 km

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

03 Juni 2015 | Spanje, Lugo

10 Dag Lugo - Ponte Ferreira 27,5 km

Gisteren avond hebben we nog een rondje Lugo gedaan en een laatste wijntje gedronken. Om Half 10 lagen we in bed. Niet te vroeg gaan slapen was het motto want anders worden we te vroeg wakker. Helaas hadden de dertig kilometer en de kilometers door de stad het anders met ons voor. Na 5 minuten de oogjes toe, een beetje onrustige nacht, schreeuwende mensen in een stad en de vuilnis die opgehaald wordt.
Om Half 7 zitten we buiten op een bankje voor de albergue onze voeten af te plakken. Het beste licht en het minste druk. Een oudere fransman zit een banaantje te eten en dan gaan we onderweg. Het is wat frisser en er hangt wat bewolking. Alle kroegen zijn dicht dus ook even een banaantje en een koekje. Water hebben we nog net genoeg. De weg volgt over veel asfalt maar erg rustig. Dan weer door bossen, en zeer kleine dorpjes waarvan je je afvraagt hoe hier mensen kunnen wonen. Veel landbouw en hier en daar wat beesten. En, Luciano, heel veel prachtige moestuinen hier, de mensen zorgen erg goed voor zichzelf.
Na 10 km wordt de eerste bar aangeduid. We komen in een bijgebouwtje van een oude boerderij. Een beetje muffe atmosfeer en een oud schuifelend vrouwtje, maar de bocadillos met gesneden ham zijn heerlijk. ook de koffie is lekker warm en ouderwets.
Dan lekker door, we gaan vandaag weer 27 km beslechten. Rustig, rust.
Na 20 km is er weer een bar annex winkeltje, daar gaan we weer een lekkere warme chocolade drinken. Binnen ontmoeten we Jean-Pierre. Een Vlaming die lekker kaas en brood zit te peuzelen bij zijn koffie. we gaan bij hem zitten en worden uitgenodigd om een stukje kaas te proeven. Later krijgen we ook nog een lekker chocolade koekje. We rekenen zijn koffie af. Met 2 warme chocomel 3,20. Het is gewoon te gek.
Verder gaan we weer, iets meer bergop en af nu. Om kwart over 1 komen we aan bij de albergue Ponte Ferreire. Een prachtig terras en een stromend water. Ze gaan om half 2 open en we stoppen alvast onze voeten in het ijskoude bergwater.
Om half twee inschrijven en genieten van de prachtige hoeve, zeer mooi gerenoveerd. Boven treffen we alle Spanjaarden en we worden met luid gejuich ontvangen. Mooie bedden met lakens en weer een heerlijk douche, was ophangen.
We laten ons verwennen met een lekkere salade en een flesje witte wijn. Natuurlijk wordt je daar moe van, dus de lakenzakken halen en achter in het weitje bij de hond een dutje doen en een kleurtje halen.
Na een uurtje terug naar het terras, tinto verano en verslag schrijven. Inmiddels is het weer 32 graden, het stroompje op de achtergrond kabbelt, de gesprekken zijn gezellig. Wat wenst een mens nog meer.
Vanavond wacht ons een heerlijke paella, de pan staat al klaar. De helle groep eet mee, dus dan gaan we met 20 personen aan tafel. Allemaal verschillende mensen en nationaliteiten. Heel erg bijzonder.
Morgen weer een dag dichter bij Santiago. Hasta la vista.

• 03 Juni 2015 - 18:11

Monique Heggen:

Hallo dames,
    Alweer een verslagje, heerlijk. Ik kijk er elke dag naar uit en sta altijd verstomd met wat jullie meemaken en dan al die mensen van verschillende nationaliteit die jullie ontmoeten... wat een ervaring. Ook de foto's zijn mooi en laten ons genieten van de prachtige omgeving. Het is voor mij ook een beetje meereizen maar dan van achter mijn PC en zonder vermoeide (pijnlijke) voetjes.
    Mariette, wanneer je terug bent dan zul je wel een aardig mondje Spaans spreken en zal je examen moeiteloos verlopen. Ik wens jullie nog een fijn vervolg van deze reis en hoop dat jullie, gezond en wel, de eindstreep halen.
    Hasta el 16 de junio
    Monique

• 03 Juni 2015 - 18:25

Frans En Jolie:

Hallo moppies,

na afloop van ons eten (van oma moet ik zeggen dat Jolie heerlijk gekookt heeft: groenten-ovenschotel) lezen we jullie camino-avonturen en natuurlijk zijn de reacties niet van de lucht:
    Jolie: zeg ik dacht dat dat afzien is, de camino lopen, klinkt als gezellig en helemaal niet blaren, slecht eten, verschrikkelijk niet-slapen tussen snurkende mensen, dus wanneer wordt het nu afzien?
    Ik dacht: he net als vorig jaar duiken steeds meer flessen wijn op (kroegentocht dus, die weg naar Santiago)
    Oma: vraagt naar je neus en voor de rest glimlacht ze om onze opmerkingen.
    Kortom we amuseren ons kostelijk met jullie reisbeschrijving en snuiven ook weer een stukje couleur local op.
    Weer bedankt voor deze beeldende beschrijving.
    xxx

geen foto's vandaag?
    XF

• 03 Juni 2015 - 21:04

Receptie:

Ziet er goed uit Mariëtte..
    Hier begint de zon ook langzaam door te breken..
    vrijdag 31 graden!

Geniet ervan en tot snel!

groetjes
    Receptie team

• 03 Juni 2015 - 21:16

Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans:

helaas vandaag geen foto's omdat de WiFi te zwak is. Hopelijk morgen Buenos noches

• 03 Juni 2015 - 21:22

Nellie:

Hallo dames. Weer chapeau voor jullie. Maar als ik het goed begrijp is de wijn, in elk dorpje waar jullie overnachten, goed te drinken. Nog veel plezier met elkaar en wandel ze. Blijf jullie nu op de voet volgen.

• 04 Juni 2015 - 07:00

Jan:

Goede morgen Loafe Prieje,
    De vaste volgers van jullie site denken natuurlijk waarom zien we nooit een reactie van Jan....nou dat is heel simpel! Ik krijg elke dag een live verslag en kan jullie verzekeren dat het klopt. Die twee drinken elke dag een goed glas wijn. En hebben het ongeloofelijk naar hun zin. Veel plezier en mooie ontmoetingen.
    Maar dat glas wijn is Volgens mij is dat het geheim

• 04 Juni 2015 - 17:49

Jürgen Mlynek:

Hallo Mariette,

Jan hat mir gerade gezeigt welch wunderbare Wandertour Du gerade absolvierst. Großartige Landschaften, bleibende Eindrücke, unvergessliche Erlebnisse! Beeindruckend. Ich wünsche Euch Freude, Kraft, Ausdauer und eine gesunde Heimkehr.

Viele Grüße

Jürgen