11e Dag Ponte Ferreira- Melide- Boente 25,9 km - Reisverslag uit Boente, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 11e Dag Ponte Ferreira- Melide- Boente 25,9 km - Reisverslag uit Boente, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

11e Dag Ponte Ferreira- Melide- Boente 25,9 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

04 Juni 2015 | Spanje, Boente

11e Dag Ponte Ferreira - Melide- Boente 25,9 km

Na een heerlijke paellea gisteravond nog even een afzakkertje buiten op de binnenplaats gedronken en om 21.45 uur zijn we naar bed gegaan. 9 mannen en vrouwen en je gelooft het of niet maar we hadden prima geslapen. Oordoppen in en dromen maar... Om 5.50 liep bij een van de Spanjaarden de wekker af en om 6.00 uur zijn we opgestaan. Iedereen was al op, behalve 1 Spanjaard die gisteren ook al de hele middag met zijn blote bast in de zon lag. Daar iedereen op was deed ik het licht aan, hij dus weer uit, zo ging dat een paar keer en toen zei ik tegen hem , dat hij beter naar de Costa Brava kon gaan!! Uitslapen in een Albergue op de Camino is not done.
Na een super ontbijt stapten we om 07.00 weg. Het was wat mistig, maar niet koud. Na 2 uurtjes zagen we plotsklaps Carlo de 76 jarige Italiaan uit Milaan op rollerblades ( zie foto) Diep respect voor deze man en wat een lichaam. Het was zijn 6e camino over de verharde weg op deze rollers, daar hij wegens zware knieoperaties niet meer kon wandelen. Om 10,00 werd het tijd voor een bakkie warme melk, schoentjes uit , mini croissant erbij en de ladies waren weer gerestaureerd.
Om 11.45 kwamen we in Melide aan en hier kom je dan op de meest bekende Camino Francais.
Hier zie je pas wat voor een commercie de laatste 100 km van deze Camino Francais oplevert.
In Spanje staat het erg goed op je CV als je ook je Compostella hebt. Even nog wat spulletjes gescoord en toen moesten we nog 5,7 km naar Boente. Om 12.45 liepen we de Albergue in en kregen een kamer voor 5 personen. Top en wat hadden ze nog meer een ZWEMBAD !!
Douchen, alle was in de wasmachine, lunchen ennne......... pootjes in het water.Lennard, de duitse jongen kwam nog naar binnen en lunchte met ons,waarna hij toch nog verder ging. Misschien ga ik vannacht wel weer lopen!!! Het was een heerlijke relaxte middag.

• 04 Juni 2015 - 21:18

Karin:

Hallo dames,
    zo te lezen hebben jullie tot nu toe een behoorlijke prestatie geleverd maar..... hebben jullie het ook ontzettend leuk!
    Goed om te lezen en toch wel een beetje jammer dat ik er niet bij ben :)
    Voor morgen en de komende dagen veel wandelgenot met goed weer en veel leuke ontmoetingen.
    Groetjes vanuit een (eindelijk) zonnig Limburg!!
    Karin

• 04 Juni 2015 - 21:21

Finn:

Hallo Mariette,

tolle Fotos und Bericht! Ich bin heute Jugendstadtbezirksmeister im Golf geworden ;-)

Liebe Grüße an Lean
    Finn

• 05 Juni 2015 - 05:12

Paul Heijnen:

Dag snelle Jet en Leanne,
    't Gaat wel goed zo , zeker met zo'n zwembadje erbij! Ook hier slaat de luxe toe...,maar na al het afzien met zoveel kg's op de rug en zoveel pittige bergjes is 't jullie wel gegund.
    " me junt ziech doch sons nuus....".
    Bijzondere creatieve vogel in Gods schepping ,die 76j Italiaan op de rollers! Zo te zien niet zo bang voor de zon met zijn hele blote armen en schouders..hoeveel km's maakt hij per dag ? Er is dan ook een camino helemaal over asfalt?
    Veel wandelplezier verder en nog meer van die mooie ontmoetingen....en de volgende overnachting in een Parador met champagne ontbijt?
    Groetjes van Paul en Anne.

• 05 Juni 2015 - 23:53

Frans En Jolie:

hallo Chicas de Camino

gisteren geen tijd gehad om jullie verslag te verslinden.
    Heb dat vandaag snel ergens tussendoor gedaan
    en lig nu op bed van de foto's te genieten.
    Wat een fantastische plaatsjes, dat mistige vooral !
    erg speciaal voor spanje.

buen camino
    frans