5e Dag Borres-Hospitales- Berducedo 26 km - Reisverslag uit Borres, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 5e Dag Borres-Hospitales- Berducedo 26 km - Reisverslag uit Borres, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

5e Dag Borres-Hospitales- Berducedo 26 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

29 Mei 2015 | Spanje, Borres

5e Dag Borres- Hospitales - Berducedo 26 km met een stijging tot 1216 meter hoogte
Gisteravond met Henken Clooth naar de bar gegaan en heel lekker gegeten.
We hadden ook Radka uitgenodigd om wat te komen drinken en gelukkig kwam ze. Daar heteten veel te veel was hebben we nog een bordje gehaald en heeft Radka heerlij met ons meegegeten.
Wat voor ons allen spotgoedkoop is, is voor iemand uit Servie toch nog heel duur.
Het was niet een nachtje om over naar huis te schrijven, daar er een Spanjaard was die ongelooflijk snurkte. Ondanks oordoppen kon je hem horen.
Om 06.00 uur stonden de eerste op en om 06.30 begonnen Leanne en ik eens te bewegen.
Om 7.20 uur gingen we naar de Bar voor een overheerlijke cafe con leche en een stuk stokbrood met kaas.Om 07.45 stapten we samen met onze Zwitser weg. Het weer was fantastisch !!!!
de uitzichten en vergezichten ongelooflijk mooi.Maar het was ook pittig. Zonder voorbereiding en conditie red je dit echt niet. 2 x pauze gemaakt op de hoogtes, We hadden ons lesje goed geleerd en na zo'n 2 1/2 uur was het echt tijd om iets te eten, Met al die hoogteverschillen en enorme klimpartijen moet je er echt meer instoppen, anders willen je spiertjes niet meer.We moesten eten en water zelf meenemen, daar er 23km niets te krijgen was.
Om 2 uur kwamen we bij de 1e Bar, heerlijk iets fris te drinken en samen met Leanne een bocadillo met ei en ham gedeeld. Toen moesten we nog 4 km en zijn onze Zwitser en ik voorgelopen om een bedje te krijgen. Aangekomen in Berducedo was de Albergue bijna vol, nog 2 plaatsen, ik zei dat deze voor Clooth en Henk waren en ben toen direct door gelopen naar een prive Albergue waar we de laatste 2 bedjes konden bemannen. Achteraf waren er nog kamers bij de Bar, maar daar wij dat niet wisten, waren we met onze prive Albergue ook erg tevreden.
Heerlijke douche, wassen enne....... naar de bar om van het eerste biertje te genieten.

• 29 Mei 2015 - 19:02

Karin:

Hallo Mariette en Leanne, ik realiseer me dat jullie al 5 dagen onderweg zijn. Ik heb nu dus in een ruk de verslagen van de afgelopen dagen gelezen en kan me weer helemaal inleven in de sfeer van het samen onderweg zijn en benieuwd zijn naar wat elke nieuwe dag weer op je pad komt..
    Pittig hoor al die hoogteverschillen, goed dat jullie zo'n super conditie hebben.
    Geniet van jullie biertje en de mensen om jullie heen en morgen weer een goede start!
    Groetjes Karin

• 29 Mei 2015 - 19:20

Frans En Oma:

Hallo Caminadaas (vertaald: meervoud, vrouwelijke camino wandel)

Hartelijke dank voor jullie mooie verslagen.
    Na het eten (oma's nasi!) hebben oma en ik jullie vervolgverhaal gelezen en becommentarieerd.
    (oma maakt zich zorgen om al die mannelijke pelgrims die het en der in jullie verhaal opduiken.
    Ik heb haar gerust gesteld door te verzekeren dat er geen beter afweermiddel is dan snurken)
    Goed om te lezen dat er mooie gesprekken zijn (opschrijven?!)

buenas tardes en niches voor nu,
    en een bueno camino voor morgen.

Oma Belsch en frans