9e dag Cadavo-castroverde-Lugo 29,8 km - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 9e dag Cadavo-castroverde-Lugo 29,8 km - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

9e dag Cadavo-castroverde-Lugo 29,8 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

02 Juni 2015 | Spanje, Lugo

9e Dag Cadavo- Castroverde- Lugo 29,8 km

Vanmorgen uitgeslapen tot 06.30 daar we pas om 07.00 uur konden ontbijten.
Heerlijk geslapen en na een cafe con leche en tostada met marmelade gingen we op stap.
Onze laatste puist van 200 meter stijging lag voor ons. Toch nog best effe pittig!!!
Daarna liep de gehele route over veldweggetjes, kleine wegen, heuveltje op en heuveltje af. Een enorm verschil met de afgelopen dagen. Na 3 uur wilden we een pauze nemen, maar Oma had de koffiepot kapot en er was geen rustplaats meer. Wel over 3 km dus liepen we verder totdat er plotsklaps een prachtig soort overdekt prieel was gemaakt met tafels en stoelen, diverse koffie, fris , snoep en etensautomaten. Tevens was er een magnetron en oven!!!!
Prachtig gewoon. Effe gepauzeerd, schoentjes uit, cracker met kaas erin en lopen maar.
Om 13.45 kwamen we bij de prachtige volledig bestaande stadsmuur uit van Lugo. Deze muur van 1e en 2e jaar na Christus , staat onder Unesco Wereldcultuurgoed.
Vlak bij deze beroemde muur stond onze Albergue. Nadat we ons hadden ingeschreven en een hoes voor matras en kussen hadden ontvangen( Kost Euro 6) moesten we naar Dormitorio 1.
Er waren alleen nog 2 bovenste bedden vrij in deze zaal. Ik zei tegen Leanne wacht maar effe, dat gaan we regelen en stormde de trap af om de receptioniste te vertellen dat ik echt niet boven kon liggen!!!! Gevolg een prachtige plek in een hoek bij het raam en een hoop plaats erom heen.
Super leuk was het om heel veel bekenden van de afgelopen dagen te zien.
Heerlijk douchen, kleren wassen en lekker gaan eten. Nadat we even hadden rondgelopen besloot ik om 2 heren aan te spreken, die ons een geweldige tip gaven van het restaurant COTA .
Bijna niet te vinden, maar nadat ik nog 2 vrouwen had aangesproken, bracht 1 van hen ons er naar toe. Zalig gegeten !!!! schoenen uit, Tinto de Verano erbij en je..........
Toen moest ik toch effe een kort dutje doen op een bank buiten!!! Erna naar het VVV, de kathedraal bezocht en stempel gekregen, over de stadsmuren gelopen en nu zitten we heerlijk op het terras op de Plaza Major bij 32 graden in de zon te schrijven.......

• 02 Juni 2015 - 19:59

Frans En Jolie:

Allo signoritas de camino,

Na een paar dagen radiostilte hier weer een teken uit ollanda-ulestraten.
    Met veel smaak hebben we jullie verhalen met foto's geabsorbeerd.
    Het is net als het lezen van een sprookjesboek: je voelt de magie zonder er zelf deel van te zijn.
    Dank voor de beeldende verhalen en de verhalende beelden.
    We sluiten bij Paul en Anne aan: GENIET!

oma-opa-jolie-frans

• 02 Juni 2015 - 20:07

Hans En Elly Prevoo:

Hallo dames,

Leuk om jullie te kunnen volgen, door de verhalen en super foto's.
    Lijkt ons wel een pittige tocht met al die bergen, maar de uitzichten zijn dan ook wel magnifiek. Veel succes en plezier voor de komende dagen.
    Groetjes
    Hans en Elly

• 03 Juni 2015 - 08:17

Truus Van Gog:

Dag Mariette en Leanne,
    gisteravond jullie verhalen gelezen.
    Wat heerlijk jullie caminotochten mee te mogen beleven, vroeg uit de veren, het afzien, het snakken naar eten, de ontmoetingen, de mooie natuur, voldaan op een terrasje zitten na een heerlijke dag.
    Nog heel veel plezier, liefs Truus van Gog
    ps en het snurken natuurlijk

• 03 Juni 2015 - 08:18

Truus Van Gog: