2e Dag 26 mei Oviedo -Gado-San Juan de V 35 km - Reisverslag uit Sotouboua, Togo van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 2e Dag 26 mei Oviedo -Gado-San Juan de V 35 km - Reisverslag uit Sotouboua, Togo van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

2e Dag 26 mei Oviedo -Gado-San Juan de V 35 km

Door: leanne

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

27 Mei 2015 | Togo, Sotouboua

Dag 2, 26 mei 2015 Oviedo -Gado-San Juan de Villapanada

Na een heerlijk nachtje in onze luxe hotelkamer in het centrum van oviedo, om 6 uur het rinkeltje van de wekker. Naast me zit Jet in bed te typen. aan de wens van Fransje wordt tegemoet gekomen. Geef me aub elke dag een verslag.
Hier komt dag 2. Om half 7 beneden en in de benen naar het station, daar in een cafetje koffie en grote croissant en een supergroot glas jus om de bidon mee te vullen.
Het is een beetje betrokken , maar een aangenaam temperatuurtje, we nemen de omweg naar de 2 oud romaanse kerken, mooi van buiten maar ze gaan pas om half 10 open. verder dan maar, maar helaas de verkeerde route. Na een paar keer omgedraaid te zijn maar terug naar beneden gelopen. Een Spaanse wandelaar brengt ons terug op de grote weg naar Ules. vandaar lopen we verder naar Lampayo. het zonnetje breekt door en het een prachtige afwisselende route. Er lopen meerdere pelgrims. Voordat we het in de gaten hebben zijn we drie uurtjes verder en tij voor een kop koffie met magdalena. Een vieze spanjaard staat vreselijk te hoesten en rochelen, dus snel in de benen en verder. Door veld en bos, prachtige bloemen. Water en bruggetjes, koeien met bellen en kalfjes, en reusachtige stieren. Rond half 2 aangekomen in Grado, gebeld met de albuerge in San Juan de Villapanada. Er is nog plaats. Wel boodschappen doen en meenemen. en aan het eind van Prado in een pelgrimshuis gegeten. vissoep met rijst en saffraan, soepvlees in een saus en frites, sinaasappeltje en koffie na. voor 9 euro inclusief drank mag je niet klagen. de meeste pelgrims blijven hier, wij lopen nog 45 minuten bergop en komen in een oud schoolgebouw, waar plek is voor 20 mensen. zwitserland, spanje, duitsland, nederland, alles is vertegenwoordigt.
douchen is even wennen en ik slaap boven in het stapelbed, wordt gezellig vannacht.
Het uitzicht is fenomenaal, in de wei naast ons spelen schapen, bruine ezel en een hond genoeglijk samen. Wij maken kennis met de andere pelgrims, Dorien uit Breda loopt met vrouwtje uit Duitsland, Beate. We kopen een flesje wijn van Domingo voor de prijs van 3 euro, samen aan de borrel met Dorien , genieten van het uitzicht en lekker vertellen. Er wordt door verschillende groepen gekookt en wij worden uitgenodigd om een salade eten met Dorien. Erg gezellig allemaal, de spanjaarden eten het laatst. Na de maaltijd met de uitbater aan de tafel en worden we allemaal ingeschreven en betalen we 5 euro voor de overnachting. Nog wat babbelen met deze en gene en om 10 uur naar bedje toe. Ik boven in het stapelbed, meteen weg maar rond enen wakker van het snurkconcert van de diverse mannen. Toch weer geslapen tot 6 uur. Een prachtige eerste dag.
Bon camino.