16e Dag Olveiroa- Cee 20.7 km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 16e Dag Olveiroa- Cee 20.7 km - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

16e Dag Olveiroa- Cee 20.7 km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

09 Juni 2015 | Spanje, Negreira

16 e Dag Olveiroa- Cee 20,7 km

Gisteravond kregen deze 2 oude dames nog gezelschap van 3 heren uit Barcelona.
Ze spraken Catelaans en 1 sprak ook redelijk frans. Leuke conversatie en de heren gaven ons nog advies wat we vandaag in Cee moesten eten. Bert, de belg kwam nog even bij ons zitten en zei dat hij ons toch hele toffe vrouwen vond. Nadat de Spanjaarden bij ons waren neergestreken, zat Bert 2 tafels verder de hele tijd gekke bekken te trekken en gebaren te maken.
Op een gegeven moment zijn wij toch maar bij de 4 Belgen gaan zitten en werd er wederom een fles wijn besteld!!! Gelukkig hoefden wij niet ver te lopen en vanmorgen kwamen we er achter dat we onze schoenen vergeten hadden naar binnen te halen.( toch te veel drank??!!!)
Prima geslapen en om 06.30 de beentjes maar uit bed gegooid.
gebruikelijke ritueel en toen naar de Bar voor een heerlijk desayuno. Heerlijke koffie met geroosterd brood en jam.Het was een fantastische wandeldag en weg. Volgens Leanne gingen we alleen maar bergaf, naar helaas dat klopte voor geen meter. We liepen allebei prima, alhoewel mijn gekneusd pootje wat pijn veroorzaakte, maar ja na bijna 400 km mag dat wel toch?
Om 11.30 kwamen we aan bij de Albergue in Cee. Deze ging pas om 12.00 uur open, dus maar effe het dorpje in om een kleinigheid te eten. Het werd een empenade van tonijn + fles jus op een bankje in het centrum. Toen naar de Albergue die wederom prima was een 2-persoonskamer voor Euro 30.
Het zonnetje scheen en het was 29 graden, op naar het strand waar we op onze zijden slaapzakken direct in slaap vielen totdat we een paar regendruppels voelde. aankleden terug naar onze kamer, was binnenhalen, effe douchen en het zonnetje was weer daar.
Prima internet, dus de foto's van gisteren erop zetten, tja en toen was het weer terras tijd !!!
Heerlijke Tinto de Verano, E-reader, tjonge tjonge hoe zwaar is het leven van een pelgrim.
Om 20,00 uur zijn we gaan eten in een visrestaurant. Een grote schaal met allerlei vissies maar helaas met een soort kreeftensaus overgoten, Moeten we de volgende keer ook maar precies vragen wat het is, en niet gokken. Flessie wijn was lekker en om 22.00 uur heeft Leanne nog geprobeerd haar schoenen te plakken!!! Resultaat horen jullie morgen,
Buena Noches

• 09 Juni 2015 - 23:35

Monique Heggen:

Die voetjes zien er nog prima uit en het is er niet aan te zien dat ze al zovele kilometertjes hebben moeten doorstaan. Bedankt vor de mooie verslagen. Ik kijk er elke avond naar uit en lees ze voor a mi marido. Buenas noches. Monique

• 09 Juni 2015 - 23:44

Frans:

Hallo peligrimas
    Bedankt weer voor de het delen van jullie wederwaardigheden.
    Aan het begin van jullie trip vonden we nog wat vrouwennamen in het verslag.
    Nu alleen maar mannen, waar zijn ze gebleven?
    Mooie foto's en Leanne lag rechts op het strand.
    XXX Jolie en frans