7e Dag Gr.de Salime Castro Fonsagrada/Padr 24,5km - Reisverslag uit Fonsagrada, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu 7e Dag Gr.de Salime Castro Fonsagrada/Padr 24,5km - Reisverslag uit Fonsagrada, Spanje van Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans - WaarBenJij.nu

7e Dag Gr.de Salime Castro Fonsagrada/Padr 24,5km

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Mariette///Leanne

31 Mei 2015 | Spanje, Fonsagrada

7e Dag Grandas de Salime - Castro- Fonsagrada/Padron 24,5 km

Prima geslapen in een prachtige albergue. Helemaal geen gesnurk!! Om 06.00 uur sta ik op en nadat ik Leanne aan de tenen heb gekitteld, staan we samen op en brengen onze spullen naar beneden om rustig tandjes te poetsen, voetjes in te smeren en eventueel tape aan te brengen en onze rugzakken te pakken.
Een Australische kunstenaar, die de Camino in de andere richting liep maakte ons attent op een prachte Albergue in Fonsagrada. Om 07.00 uur belde ik en kon ik 4 bedjes reserveren voor
ons twee, Henk en Claude.
We drinken nog een thee met wat toast en smeerkaas en gaan op pad.
Het weer is prima en ik vertrek wederom zonder jasje. De eerste 5 km stijgen we 100 meter en het loopt heerlijk. Daarna stegen we van 690 meter hoogte naar 1100 meter, naar de Alto del Acebo. Hier gaat Asturia over in Galicie.
Prachtig maar heftig, vele windmolens boven op en het was er behoorlijk windig, te koud om erg lang te pauzeren. Dus na 3 uur stukje brood, blokje chocolade erin en verder stappen.
Wederom een forse klim. Het begint wat te betrekken en we zijn blij als we onverwacht een cafeetje vinden waar we warme chocolade melk drinken. In dit kroegje zit Leo een Nederlander en
Leonardus een Belg, ook zij hebben zich getroffen op de camino. Het is echt koud geworden en het begint een beetje te regenen, Voor de eerste keer de poncho's aan. Gelukkig zette het niet door en konden we na 10 minuten alles weer uittrekken.

Inmiddels waren op Lennard en Friedjoff gestuit , de 2 duitse jongens van 19 jaar en liepen we de rest van de weg gezellig babbelend maar heel hoog klimmend het dorp binnen.
Daar aangekomen besloten Leanne en ik een 2-persoonskamer te nemen met eigen badkamer, heerlijk genieten. En na onze was vroeg Lennard of hij met ons mee mocht eten en zijn we naar een Super goed Spaans restaurant gegaan waar we helaas 3 kwartier moesten wachten, maar toen ook een fantastisch 4-gangen menu gegeten hebben, we zagen alle 3 scheel van de honger en alles smaakte toppie, van Soep, tot pulpo en Pimente de padron. Wijntje erbij en genieten maar.
Om 17.00 uur waren we weer terug in onze prachtige Albergue met een fantastische grote leefkeuken en waar een heleboel bekende van ons zaten. De hospitalero vraagt of we koffie met cake en koekjes willen en het is wederom een super gezellig samenzijn.

• 31 Mei 2015 - 19:07

Frans En Jolie:

Hallo Pellgrina's

weer bedankt dat jullie ons meenemen op jullie tocht.
    Hoe gaat het met schouders-voeten en niet vergeten de neus?

we duimen voor goed weer op jullie volgende etappe.

dikke knuf en kus van ons beide

Jolie en Frans

• 31 Mei 2015 - 19:20

Mariette///Leanne Janssen ///Heijmans:

Alles toppie van top tot teen.
    Leanne gaat heel zorgvuldig met haar neusje om. Altijd goed incremen en altijd bij zonneschijn het hoedje op.
    Soms voel je de rugzak en af en toe hier en daar een pijntje, maar dat is peanuts!!!
    Allebei super blij dat we dit wederom mogen beleven.

• 31 Mei 2015 - 19:44

Truus Severs:

Beste dames,
    Ik ken jullie niet maar werd door Henk attent gemaakt op jullie website.
    Wat leuk dat ik hier een zo vrolijke Henk op jullie foto's zie staan.
    Geweldig dat jullie elkaar steunen en het gezellig hebben samen.
    Hartelijke groet, heel veel plezier en geniet van de prachtige tocht.
    Truus Severs

• 31 Mei 2015 - 21:17

Wilma:

Ha ladies,

Schitterende omgeving en een hele uitdaging met al die hoogteverschillen!! Petje af....
    En mooi dat er zoveel leuke mensen op jullie pad komen. Geniet weer van jullie tocht..en lekker blijven eten :)

XX Wilma & Jan

• 31 Mei 2015 - 22:37

Paul Heijnen:

dag dappere dames,

Stemming zit er goed in , prachtige sfeer foto's vooral die laag hangende wolken tussen de bergen , prachtig . Jullie hebben t goed voor elkaar zo te zien en te lezen .
    Lekker doorgaan enerzijds fikse inspanningen , dat willen jullie toch alle twee, en anderzijds mooie relaxte rust momenten en geniet momenten van de mooie dorpjes en leuke plekjes !!
    Heerlijk om te lezen . Geniet ze , groetjes Paul en Anne

• 01 Juni 2015 - 20:57

Anne-Mie Casier:

Hallo Mariette en Leanne
    Fantastisch dat jullie zo kunnen genieten! En wij kunnen mee genieten via de prachtige foto's en de leuke verslagjes!
    Hartelijke groeten en nog fantastische belevenissen de volgende dagen!
    Anne-Mie

• 02 Juni 2015 - 09:38

Janine:

hoi, lieve zus en lean
    wat een mooie omgeving fijn dat jullie zo genieten jullie hebben in ieder geval beter weer dan ons ik bel gauw weer dikke kus en groetjes dennis en janine